Кратко ръководство за интуитивно хранене

Интуитивното хранене е философия, която ви прави експерт на собственото ви тяло и неговите сигнали за глад. То  е противоположно по същността си на традиционните диети. При него няма правила за това какво да се яде и какво да се избягва. Вместо това, то ви учи, че вие сте единственият човек, който може да направи избор за това какво и колко да ядете. В тази статия ще ви представим в детайли какво представлява интуитивното хранене.

Основите

Интуитивното хранене е стил на хранене, който поощрява здравословно отношение към храната и тялото. Идеята е да се храните когато сте гладни и да спрете, когато сте сити. Въпреки че това би трябвало да бъде интуитивен процес, за много хора не е така. Постоянното спазване на различни диети и съвети за това какво, кога и как трябва да ядем, ни кара да загубим връзка с тялото си. За да ядете интуитивно, трябва отново да се научите да се доверявате на тялото си. За да го направите, трябва да можете да различавате физическия от емоционалния глад:

  • Физически глад. Този биологичен импулс ви казва, че трябва да предоставите хранителни вещества на организма. Той настъпва постепенно и има различни сигнали, като къркорещ стомах, умора и раздразнителност. Той спира след консумиране на храна.
  • Емоционален глад. Той настъпва от емоционални нужди. Тъгата, самотата и скуката са някои от чувствата, които могат да предизвикат глад за храна, обикновено вредна. Яденото в такива случаи често води до вина и самообвиняване.

10 ключови принципа

  1. Откажете се от принципа на диетите

Принципа на диетите е, че съществува диета, която може да ви помогне да отслабнете. Интуитивното хранене е анти-диета.

  1. Уважавайте глада

Глада не ви е враг. Консумирайте храна при най-ранните симптоми на глад. Ако огладнеете твърде много, е възможно след това да прекалите с яденето.

  1. Помирете се с храната

Бъдете в добри отношения с храната. Забравете за идеите какво трябва и не трябва да ядете.

  1. Премислете отношението си към храната

Няма добра и лоша храна, когато всичко е в здравословни граници.

  1. Уважавайте ситостта

Точно както тялото ви казва кога сте гладни, то ви дава сигнали и когато сте сит. Вслушайте се в сигналите за ситост, когато сте консумирали достатъчно храна.

  1. Открийте фактора на удоволствието

Направете храненето приятно преживяване. Яжте храна, която ви е вкусна и приятна. Седнете и яжте спокойно и бавно.

  1. Обърнете внимание на чувствата си без храна

Емоционалното ядене е стратегия за справяне с чувствата. Намерете начини, които не са свързани с храна, за да се справите с чувствата си, като разхождане, медитация, водене на дневник и т.н.

  1. Уважавайте тялото си

Вместо да критикувате тялото си за това как изглежда и кое не ви харесва в него, го приемете като перфектно и красиво такова каквото е.

  1. Бъдете активни

Намерете приятни начини да се раздвижвате. Вместо за отслабване, го правете за да се чувствате здрави, енергизирани и живи.

  1. Уважавайте здравето си

Храната, която консумирате, трябва да е не само вкусна, но и здравословна. Можете да си позволявате бързи храни от време на време, но цялостното ви меню трябва да бъде подходящо за здравословното ви състояние и за доброто функциониране на организма.

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

18 − 16 =