Как да поправите стойката си

Най-добрите примери за добра стойка се виждат при малките деца, чиито ежедневни дейности са доказателство за това, че голяма част от тях имат „програмирана“ здравословна стойка. Например, опитайте се да си представите как малко дете гледа телевизия. Почти винаги, те стоят с  напълно изправен гръб на земята.

Ако накарате възрастен човек да застане в същата стойка, вероятно той ще се измори само след минута, ще започне да се прегърбва, или ще прехвърли тежестта си върху коленете. Причината затова е, че твърде често стоим на удобни, меки столове или кресла –  позиция, която не натоварва мускулите на гърба или корема. Ако мускулите не се използват, те губят своя тонус и функционалност.

Здравословни проблеми свързани с лошата стойка

Ако пренебрегнем дадени мускули в тялото, те губят своя тонус и представат да участват активно във важни функции. Така се оказва трудно да стоим с изправен гръб, което води до прегърбване и болка в гърба. Ето някои примери за загуба на тонус поради лоша стойка:

  • Горна част на гърба – Годините шофиране или работа на компютър води до проблеми с мускулите на гърба и прегърбване на раменете.
  • Гърди – Мускулите на гърдите губят гъвкавост когато раменете са прегърбени – което, както казахме, се случва ако седите твърде дълго пред компютъра или зад волана.
  • Коремни мускули – Неподдържането на коремните мускули води до отпуснат корем.
  • Кръст – Ако мускулите на корема не са достатъчно тонизирани, това води до болка в кръста.
  • Странични мускули – Страничните мускули, разположени от свете страни на ребрата са важни за цялото тялот. Те лесно могат да загубят тонус ако не ги тренирате – което също води до лоша стойка.

Как да се справите с лошата стойка

Ако смятате, че стойката ви е претърпяла негативни промени през годините, можете да опитате следните съвети и упражнения за да корегирате проблемите:

  • Прегърбени рамене – При това състояние, трябва да се съсредоточите върху мускулите на гърдите и изграждане на сила в горната част н а гърба. Стягането на тязи мускули, комбинирано с гъвкавост, ще ви помогне да поправите стойката си. Подходящи упражнения са Обратен флайс и Гребане с дъмбел.
  • Увиснал корем – Разбира се, в този случай трябва да се съсредоточите върху упражненията за корем, но е важно да комбинирате такива за горната и долната част на корема. Коремните преси са изключително подходящи.
  • Болка в кръста – Това състояние често е в комбинация с лош тонус на коремните мускули. За да премахнете болката в кръста, комбинирайте упражнения за гъвкавост на гръбначния стълб с коремни преси.
  • Отсалбнали странични мускули – Опитайте с упражнения за тази област – едно от тях е така нареченият „планк“.

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

5 × five =